Jednání se zájemcem
S každým zájemcem o pečovatelskou službu provede sociální pracovnice osobní jednání, obvykle v jeho domácnosti. Zájemce je informován o obsahu, cíli a podmínkách poskytování pečovatelské služby. Jsou zjišťovány jeho konkrétní potřeby a ověřováno splnění podmínek pro přijetí (zda patří do cílové skupiny), dále se zjišťuje předpokládaný rozsah potřebné pomoci a péče. Smlouva mezi poskytovatelem a žadatelem o poskytování pečovatelské služby se uzavírá v písemné podobě a obsahuje náležitosti stanovené zákonem č. 108/2006 Sb.
Sociální pracovnice spolu s pečovatelkou a klientem sestavují individuální plán poskytování pečovatelské služby. Individuální plány se průběžně přehodnocují, reagují na změny potřeb klienta.
Uzavřít smlouvu o poskytování služby odmítneme pouze v případě, že:
- požadovanou službu neposkytujeme
- zájemce nespadá do cílové skupiny
- máme naplněnou kapacitu služby
- klientovi, kterému byla před méně než 6 měsíci služba vypovězena z důvodu porušování smluvních povinností
zájemci je diagnostikovaná agresivita
v případě nevyhovujících bytových či jiných podmínek, které brání ve výkonu práce
Službu bychom odmítli poskytovat agresivnímu klientovi nebo klientovi s přenosnou infekční chorobou nebo klientovi, který by potřeboval 24hod. dohled. Smlouvu bychom ukončili u klienta, který by opakovaně neplatil za sjednanou službu a tím nesplnil podmínky uzavřené smlouvy.
Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem činí 14 dnů a počíná běžet prvním dnem následujícím po dni, v němž byla uživateli doručena.
Smlouvu naleznete zde.
Více o jednání se zájemcem ve standardu č. 3.